Recerca amb orgull, la nova campanya per uns centres CERCA més inclusius

Corporatiu
Gènere

Amb motiu del 28 de juny, Dia de l’Orgull LGBTI+, estrenem la campanya “Recerca amb orgull” per reivindicar la importància de la diversitat en el món científic.

La diversitat no és només una qüestió d’equitat, sinó una necessitat per a l’excel·lència científica. Quan incorporem més experiències vitals i ampliem punts de vista, afrontem millor els reptes que tenim com a societat. Una recerca diversa és, sens dubte, una recerca més rica i innovadora.

L’acte de presentació ha tingut lloc aquest dijous 26 de juny, amb la participació de Laia Pellejà, directora de la I-CERCA, Georgina Pol, secretaria d’Igualtats del Departament d’Igualtat i Feminisme i de Núria Montserrat, consellera del Departament de Recerca i Universitats.

Per què la visibilitat importa

Malgrat els avenços dels darrers anys, les dades són clares: el 42% de les persones LGBTI+ eviten parlar de la seva vida privada a la feina per por a mostrar-se obertament. Aquesta realitat té un impacte directe en el benestar emocional, la salut mental i el desenvolupament professional.

La visibilitat genera referents positius, trenca estigmes i demostra que és possible ser obertament LGBTI+ i tenir una trajectòria d’èxit en la recerca. Però aquesta visibilitat ha de ser una opció real i segura, garantida per entorns laborals realment inclusius.

El nostre compromís

Als centres CERCA, fem ciència amb diversitat. Ens comprometem a garantir entorns laborals lliures de LGBTIfòbia, on tothom pugui desenvolupar-se plenament sent qui és.
Això implica implementar mesures concretes:

  • Formació i sensibilització per a tota la plantilla
  • Protocols específics contra la discriminació
  • Processos de selecció i promoció lliures de biaix
  • Comunicació inclusiva que reflecteixi la diversitat real
  • Visibilitzar referents i xarxes de suport

Perquè la ciència la fan les persones. I quan les persones LGBTI+ poden treballar i liderar amb llibertat, la recerca s’enriqueix amb una mirada més plural, justa i representativa.

Compartir

Més notícies

  • Sistema CERCA
El Patronat de La Fundació Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) ha nomenat Jordi Puigcorbé nou director del centre. La designació del nou director és el resultat d’u…
Patrons